L’audiència comptà amb una important assistència de veïnes i veïns que van poder fer correccions i comentaris a la proposta dels nacionalistes

Notícia apareguda en El Periòdic.com

El dilluns 13 de març a la seu de Compromís per Sagunt va tenir lloc una audiència en que el partit saguntí presentà al veïnat de Ciutat Vella la seua pròpia proposta de control d’accés amb vehicles particulars a esta important zona de la ciutat. Un acte que va comptar amb un gran nombre d’assistents, veïnes i veïns, que escoltaren i van debatre amb els membres del partit i amb els regidors del Grup Municipal de Compromís per Sagunt cadascun dels punts que contemplava la proposta realitzada pel partit.

Més de 40 persones van participar en la nostra audiència i vam poder debatre i parlar sobre una mesura que afecta la nostra vida quotidiana i familiar com a veïns de la zona”, argumenta Lluis Alcaide, secretari local de Compromís per Sagunt. La proposta realitzada pels nacionalistes tenia com a premissa el manteniment de la vida al barri i facilitar l’arribada de nous veïns per solucionar el problema de les nombroses cases deshabitades i velles que afecten aquesta històrica zona de la ciutat. En este sentit Alcaide comenta: “la nostra proposta partia des de les queixes i l’avaluació del funcionament de la mesura que han posat en marxa els departaments de mobilitat i policia local i que no han atès moltes de les propostes del propi veïnat per tractar de millorar el funcionament del sistema”.

L’audiència celebrada ha estat avaluada de forma molt positiva pel partit nacionalista doncs va permetre: “consensuar una sèrie de mesures que podrem dur a l’equip de govern i que si, de nou, són rebutjades per la intransigència dels responsables de mobilitat i policia local podrem incorporar en el nostre programa electoral”. Unes mesures que van des de la millora de la senyalització a l’entrada de la ciutat de forma visible i que permeten dirigir els visitants als aparcaments del Nord del Palància i la possibilitat d’accedir des d’allí a Ciutat Vella amb transport públic per a persones amb problemes de mobilitat, permetre l’accés pel carrer major a tots els residents de Ciutat Vella inclosos al pla especial o traslladar el control d’accés des del carrer del castell a l’ajuntament per evitar l’accés de més vehicles a la plaça major, entre altres mesures que faciliten poder solucionar tota una sèrie de contingències no contemplades al sistema actualment vigent.

Cal tenir en compte, també, les especials característiques del barri: és un lloc on viu molta gent major o on hi ha problemes de connexió a Internet, per tant, pensem que cal facilitat un numero de telèfon per poder atendre la ciutadania i que la gent puga realitzar les seues gestions sobre la zona d’accés restringit”, conclou Alcaide per a qui el més important de tot és: “fer que la vida en el barri siga una vida com en qualsevol altre barri normal”.