La temàtica d’esta edició és l’horta de Montíber i les imatges podran presentar-se fins el dia 04 d’abril

(Notícia a El Económico, Sagunt 13/02/2023)- Des de Compromís per Sagunt han obert ja la convocatòria per al seu certamen de fotografia Fede Aznar per retre homenatge a l’històric militant nacionalista Federic Aznar, figura clau de Sagunt pel seu compromís amb la capital del Camp de Morvedre i tots els seus veïns i veïnes.

La temàtica de l’edició del concurs de fotografia d’este any 2023 és l’horta de Montíber, un indret fonamental per a la ciutat de Sagunt i la seua cultura que des del partit nacionalista volen reivindicar com un lloc de vida i prosperitat front l’amenaça que suposen els grans projectes d’instal·lació de plaques fotovoltaiques. Des de Compromís per Sagunt traslladen el seu desig que este premi i este certamen servisquen “no sols per commemorar la figura d’una persona molt estimada i propera, sinó que també per posar en valor la importància de l’horta de Montíber per a la nostra ciutat, a tots els nivells”, assenyala el secretari local Lluís Alcaide.

Les bases del concurs poden consultar-se en la pagina web de Compromís per Sagunt: https://bit.ly/Fede2023 i el període d’inscripció acabarà el 4 d’abril. Hi ha un total de 3 premis dotats el primer d’ells amb 300 euros i els altres dos amb 100 euros cadascun, a més, la família Aznar fa la seua aportació amb un premi especial. Cada participant sols podrà optar a un d’estos premis i podrà enviar fins a tres fotografies diferents que hauran d’anar acompanyades d’un petit text, en prosa o en vers, que contextualitze la imatge. Tots els textos hauran d’anar escrits en valencià i no podran presentar-se obres o sèries, ni les seues possibles variacions ni de les mateixes col·leccions, que hagen estat guanyadores d’anteriors edicions d’aquest certamen. Totes les obres s’huran de lliurar per mitjà del formulari que figura a la web de la convocatòria.

El jurat del premi estarà composat per un membre de l’Executiva de Compromís per Sagunt, un col·laborador proposat per l’executiva relacionat amb la producció audiovisual de Sagunt, més la persona guanyadora de l’any anterior. La decisió del jurat es farà pública en l’acte del 25 d’abril de 2023, en lloc per determinar per l’organització.