Els valencianistes destaquen el seu paper protagonista en l’anunci del CIFP Eduardo Merello

“Sens dubte on més inversions hi ha hagut a Sagunt des del 2015 -al voltant de 35 milions d’euros- ha estat en matèria educativa, de la qual cosa Compromís ha sigut el màxim responsable que aquestes inversions tant a l’Ajuntament de Sagunt com en la Conselleria d’Educació siguen una realitat”. Així parlen a Compromís per Sagunt en referència a l’anunci de la reforma i ampliació d’un dels centres educatius de la ciutat.

L’última de les inversions proposades és en el CIPFP Eduardo Merello amb una inversió de 13,5 milions d’euros. Una quantitat substancial a través del Pla Edificant per a adequar el centre al nou perfil formatiu d’FP. Però, segons destaquen des del partit valencianista: “tot això ja ve d’un treball previ, de fet i estan les hemeroteques i les actes del Consell Escolar Municipal en 2016, a través del CEM, ja vam sol·licitar que es convertira en centre integrat, i juntament amb el Jorge Juan (actual CIPFP La Laboral), vam demanar un nou perfil de centre i inversió necessària en ell”.

En este sentit des del partit nacionalista destaquen que durant la passada legislatura es van agilitzar els tràmits amb l’elaboració de la Memòria Valorada de la intervenció i rehabilitació de l’IES Eduardo Merello “que ha permés la delegació de competències d’aquesta inversió a l’ajuntament per valor de 13.8 milions d’euros, amb Compromís com a responsable del departament d’Educació, i establint el full de ruta juntament amb el CEM del mapa escolar municipal i la seua oferta formativa”.

Fonts del partit expliquen que “a més, el passat 26 de maig es va crear com a nova entitat el Centre Integrat d’FP Eduardo Merello entre la Conselleria d’Educació i la de Sectors Productius, Economia i treball, les dues en mans de Compromís” i remarquen: “per a nosaltres la formació professional és una variable estratègica de primer ordre per a la generació i qualitat de l’ocupació i per a la productivitat de les empreses, i per això sempre hem treballat en aquesta línia d’una manera constant, seriosa i responsable i més en un centre referent en FP en la Comunitat, com és l’Eduardo Merello que amb aquesta inversió de 13.8 milions d’euros que s’executarà des de l’ajuntament, permetrà la seua reforma integral i a habilitació d’aules, tallers, laboratoris… per a la impartició de la FP”.

Asseguren des de la formació saguntina que “tant aquesta inversió en l’Eduardo Merello com en la resta dels centres educatius de la nostra ciutat que ha tingut lloc, té un responsable màxim que és Compromís. Treball, fets i realitats. Recordem que una de les eines més útils que hem fet servir ha estat el Pla Edificant. Mitjançant aquest sistema de delegació de competències per a la construcció d’infraestructures educatives als ajuntaments, ha permés construir l’IES Número 5, l’aulari d’infantil Victòria i Joaquín Rodrigo o la rehabilitació del CEE sant Cristòfol per valor de 15 milions d’euros, a més de realitzar inversions en 4 centres escolars més per valor de 3.8 milions d’euros afegits. A tot açò caldria sumar inversions com l’eliminació del fibrociment que està tenint lloc aquest estiu en alguns centres i que sumen entre tots més d’1 milió d’euros o moltes altres actuacions que s’han desenvolupat i que en el seu muntant global sumen uns 35 milions d’euros en els darrers 8 anys per a poder avançar en el nostre estat de benestar perquè considerem i creiem que l’educació pública i de qualitat és fonament clau per a viure en una ciutat i una societat més justa, igualitària, lliure, en pau i convivència”.