Una gran acollida del Certamen 25 d’abril Federic Aznar. Una vesprada on s’ha contat amb la presència de l’alcalde de Sagunt, regidors i regidores, companys de Compromís, amics i amigues de Sagunt, representants dels col·lectius culturals locals. També la família del nostre amic Fede Aznar,

Hui ha sigut un dia molt especial per a nosaltres. És un dia especial perquè es va a retre homenatge a una persona molt estimada. Li devíem este homenatge, la veritat.
Fede Aznar no ha sigut un militant qualsevol del Bloc i posteriorment de Compromís. Sense dubte, ha sigut una referència d’integritat, treball i honestedat per a tots.
Però nosaltres també hem volgut posar empeny i donar relleu a una altra vessant que va ser molt important en la seua trajectòria vital: la seua implicació sempre generosa, humil i desinteressada en ajudar a tots els col·lectius culturals i festius que li demanaven la seua col·laboració.

I com col·laborava Fede amb la gent del poble? Ho sabeu perfectament, amb la seua càmera fotogràfica. Era la manera més directa d’expressar el seu afecte, la seua bonhomia, el seu compromís amb els amics i tots aquells a qui estimava. Sempre disposat a tot, sempre al servei dels amics en qualsevol moment o circumstància. Ningú que li demanarem un favor era rebutjat. Després de cada sessió fotogràfica t’enviava les imatges, tan formal, tan generós, tan responsable.

Per aquest motiu hem tingut especial interès en l’assistència a l’acte de hui dels representants de tots els col·lectius amb els quals va col·laborar amb generositat i dedicació.
I com que la càmera de fotografia era l’instrument a través del qual Fede manifestava la seua implicació i la seua generositat hem decidit,des de el nostre partit, organitzar un certamen anual, CERTAMEN 25 D’ABRIL FEDE AZNAR, dedicat a la memòria del nostre estimat amic. Que la seua memòria tinga projecció en les noves generacions d’artistes que han escollit la fotografia com a mitjà d’expressió creativa.

Sandra Atienza ha explicat a tots els presents la idea del certamen 25 d’abril Fede Aznar de fotografia i els detalls de les bases per a poder participar-hi, amb uns exemples de reflexions i fotografies tretes del seu perfil de faceebok.

A continuació el company i poeta Antoni Gómez ha llegit uns poemes que tenen relació amb una extraordinària fotografia seua, impactant, poètica, colpidora, realitzada la Nit de Sant Joan de 2012 al Grau Vell de Sagunt.

També ho han fet altres companys i estimats de Fede: Dionis Martínez i Vicent Penya i deixarem un tor de deu minuts de micro obert on ha interevingut Nel·lo Civera i la familia de Fede Aznar.