L’11 de setembre és la Diada de Catalunya. Enguany la Diada Catalana té un fort component reivindicatiu promogut per la societat civil en favor del Dret a decidir del poble català sobre la seua independència i la conformació d’un nou Estat en Europa. Centenars de milers de catalans i catalanes formaran una cadena humana per expressar pacíficament el seu dessig d’independència.

Tenen dret, igual que el té el poble escocès que farà un referèndum dintre de Gran Bretanya, el poble sahrauí, el palestí, el kosovar, el kurd, i l’han tingut els antics estats de l’URSS dintre d’europa, , etc, etc…. El dret de decidir com a poble és un dret reconegut per l’ONU i forma part de la declaració dels drets humans que inclús l’Estat Espanyol ha signat. Inclús el poble valencià tindria dret a decidir el seu futur si eixistira una majoria social que així ho reclamara, com ocorre a Catalunya.

Em semblen molt curioses les reaccions al respecte de la Via Catalana que es produeixen al País Valencià. Un esdeveniment pacífic, organitzat i dut a terme amb totes les garanties legals i civils, en la seua continuació en el País Valencià, és un esdeveniment perillós que el govern espanyol ha prohibit. Una expressió cívica i pacífica en Alcanar és vàlida i 4 km més avall és perillosa. No cola, és una nova reacció repressora del PP al País Valencià limitant la llibertat d’expressió d’aquelles persones que al País Valencià volen donar suport a la Via Catalana, com ho han fet altres persones (catalanes o no) en Madrid, en Nova York, etc etc…

Igual que tampoc cola la croada anti-catalanista que han promogut les NNGG del Partit Popular al País Valencià. Si, eixos que es fan fotos amb banderes de Franco. Al més pur estil, camises blaves o negres, com vullgau, ens van a protegir del catalanisme…. És ridícul, digne d’una pel·lícula de Berlanga. Dona ganes de riure, si no fos per què és una trista realitat que hem de suportar tots i totes aquelles valencianes que de veritat ens estimen la nostra terra. En realitat de qui hem de protegir-nos, els i les valencianes és del Partit Popular.

No cola eixe intent de traure balons fóra i despistar, per què ací, l’únic partit ANTI-VALENCIANISTA I ANTI-VALENCIÀ és el Partit Popular de la Comunitat Valenciana. Aquesta setmana sense anar més lluny s’han abaixat els pantalons d’una forma covard i vergonyant a Madrid retirant una decissió unànim de les Corts Valencianes per reclamar un millor finançament i un repartiment de les inversions més equitatiu per al País Valencià. El Partit Popular és el responsable de l’expoli continuat de la Generalitat Valenciana en tots els anys que porta governant… Han robat, ens han portat a unes inversions ruïnoses que ara ens ofeguen. Són els responsables de que no hi hagen escoles, que no hi hagen beques de menjadors, ni de transport escolar, ni de llibres per als nostres fills. Són els que deuen quantitats ingents als farmacèutics que tenen dificultats per a mantindre els seus negocis. Els que han destrossat la sanitat i l’educació valencianes, els que ens han portat a uns nivells d’aturs superiors a la mitjana espanyola gràcies a un model d’especulació i picaresca. Són els que pretenen incinerar residus al costat de les nostres cases, els que han enfonsat les nostres caixes d’estalvis i la banca valenciana, etc, etc, etc per què podria seguir escrivint.

La Via Valenciana és la de la independència, però la independència del Partit Popular. L’única Via Valenciana possible comença per fer fora del govern de totes les institucions al PPCV. I això està en les nostres mans, les de tots els valencians i valencianes, i en els nostres vots, només de nosaltres depèn fer-los fòra.

Teresa Garcia Muñoz

Regidora per Compromís a l’Ajuntament de Sagunt

Article publicat en El Periódico de Aquí.