Aprovades, per la Junta de Govern de l’Ajuntament de Sagunt, les noves al·legacions respecte del tema del Malecón contra la recentment coneguda delimitació proposada pel Ministeri de Medi Ambient i la Demarcació de Costes, el Grup Municipal Compromís ha volgut insistir en la necessitat de posar prioritat sobre el tema, perr la seua importància i “perquè volem assegurar al màxim que les nostres al·legacions són sòlides -n’estem absolutament convençuts, i no volem deixar cap qüestió pendent”, tal com explica el portaveu, i regidor d’Urbanisme, Quico Fernández.

En esta línia, afegeix que s’ha comprovat que “la Demarcació de Costes ha aportat un estudi geotècnic que és absolutament insuficient. No té res a veure amb les proves que va aportar l’ajuntament en el contenciós que va guanyar a l’Audiència Nacional i que demostrava que baix  gran part dels terrenys del Malecón hi ha arena i, per tant, hi ha un domini públic natural que no pot ser, de cap manera, exclòs del domini públic marítimo-terrestre.”

Precisament per este motiu, tal com ha fet en moltes altres ocasions, el grup municipal Compromís seguirà defensant que el Malecón ha de ser un espai públic i, com assenyala el seu portaveu “és el ministeri qui ha de resoldre esta qüestió, procedint a una recuperació de la propietat, a una expropiació o al procediment legal que consideren convenient. Esta és una reivindicació de la nostra societat i estem ben convençuts que ho anem a aconseguir”, de nou.

L’ampliació de les noves al·legacions, treballades tant pel departament d’Urbanisme com pels serveis jurídics de l’ajuntament, és, segons assegura Quico Fernández “molt definitiva, perquè el que pretén Costes, de manera absolutament incomprensible, és tornar a eixa delimitació que ja vam tombar en els tribunals i, en aquell cas, el que el tribunal va determinar és que s’havia fet de manera arbitrària.” Ara, segons sembla, pretenen donar-li una aparença de regularitat, aportant unes cates que són , pràcticament, insignificants.

“No es tracta”, tal com afegeix el portaveu de Compromís, “ni molt menys, del que diu Costes d’alguna manera, de demostrar que han existit una sèrie d’edificacions, sinó al contrari, es tracta de demostrar, com ja va fer l’ajuntament, que gran part del Malecón, si no tot, està damunt d’un domini públic natural i no pot llevar-se d’eixa delimitació”. Per este motiu, conclou, “crec que les al·legacions haurien d’estar acceptades pel ministeri però molt me tem que haurem de tornar a litigiar en els tribunals i de segur que guanyarem.

Compromís per Sagunt