Fernández: «No li trobem una altra explicació que no siga el desinterés, la desídia i la falta de capacitat de gestió per part de la Direcció General de Cultura»

El diumenge 3 d’abril tindrà lloc al Castell la trobada organitzada pel Col·lectiu pel Patrimoni Saguntí, amb l’objectiu de reclamar les millores que precisa el monument. Per a donar suport a aquest acte, el portaveu del Grup Municipal Compromís a Sagunt, Francesc Fernández, ha volgut incidir en la necessitat de donar solució urgent a les necessitats del patrimoni de la ciutat.

«El pròxim 3 d’abril no estarà obert el Centre de Visitants. Això és una vergonya que no té cap mena de justificació, que no li trobem una altra explicació que no siga el desinterés, la desídia i la falta de capacitat de gestió per part de la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana, que està a càrrec de la Sra. Amoraga i disposa dels seus càrrecs i dels seus tècnics, i que han demostrat al llarg d’aquests anys una notable incapacitat per a resoldre un problema que pràcticament estava acabat en 2015. I, evidentment, és la pròpia Conselleria de Cultura i d’Educació, responsable de *Patrimoni, la que hauria de prendre mesures per a resoldre definitivament aquest problema», afirma l’edil nacionalista.

En aquesta línia insisteix que «estem en 2022 i de nou el Col·lectiu i la societat saguntina s’han de concentrar per a reclamar inversions que ja haurien d’haver sigut resoltes des de fa dècades. Crec que tots hem d’ajuntar-nos per a cridar molt fort que ja n’hi ha prou. Que ja ha arribat l’hora de deixar-se de promeses incomplides i posar-se a solucionar definitivament l’estat del principal monument que té aquesta ciutat. Crec que ens toca demanar disculpes en tant que som responsables polítics, però sobretot exigir a aquells que tenen la competència que responguen públicament a aquest retard i que els directament implicats haurien de posar el seu càrrec a la disposició dels seus superiors perquè no és possible que un monument com el nostre estiga, l’any 2022, en l’estat en què està, que suposa una vergonya davant tots els que ens visiten».

Com assegura Fernández: «L’estat del Castell continua sent molt lamentable. D’una banda, per aquelles intervencions que no s’han fet, i d’altra banda, per aquelles que sí que s’han fet i que donen una imatge penosa, especialment les que s’han escomés a la Porta d’Almenara i altres zones. Perquè, a més, l’última intervenció del ministeri ha suposat el tancament de la Plaça de Conillera i el tancament de l’accés als calabossos. Les intervencions són algunes insuficients, altres innecessàries, altres contraproduents… tot fruit de la falta d’un programa d’intervencions que no supose posar pegats un darrere d’un altre. Entre que una administració és la titular i una altra és la que gestiona, la casa es queda per agranar. I nosaltres continuem reclamant les inversions que, tant el Estat com la Generalitat, durant punt de temps han promés i que, no obstant això, continuen estant en el calaix de l’oblit», ha conclòs el portaveu de Compromís a Sagunt.