El partit nacionalista presentarà al ple una moció per accelerar una infraestructura prevista al Pla Director d’Instal·lacions Esportives

Notícia apareguda en El Económico

Al ple de març que la corporació municipal de Sagunt celebrarà aquest dijous 30, Compromís per Sagunt presentarà una moció per demanar la construcció d’un nou camp de futbol al Nord del Palància, al carrer Assali Gudal, davant de la muntanya de Sant Cristòfol. Una infraestructura que ja està prevista al Pla Director d’Instal·lacions Esportives per iniciar les obres entre el 2025 i el 2027, però que des del partit saguntí consideren que s’han d’iniciar «com més prompte millor».

«El creixement de la població, fruit de l’arribada de nous veïns i veïnes que vindran a treballar a les noves empreses que s’estan creant a la nostra ciutat, juntament amb l’obsolescència de les instal·lacions existents als camps del Futbol Base Sagunt i de l’Atlètic Saguntino, que ja fa temps que s’han quedat menudes, que estan lluny del nucli urbà i que tenen els seus propis problemes, fan que tinguem que xafar l’accelerador respecte a les previsions del Pla Director», argumenten des del partit .

Al text de la moció, el partit justifica la seua demanda adduint que «la pràctica esportiva durant el període de la infància i l’adolescència és fonamental per a un correcte desenvolupament físic, mental i emocional, el foment de valors importants com la companyonia i el respecte pels altres, malgrat ser rivals en el terreny de joc» pel que segons l’argumentació del text «les i els joves del nucli de Sagunt, en breu no disposaran de lloc adequat on poder practicar un dels esports més populars a el nostre territori: el futbol».

Des de Compromís consideren que «fa molt de temps que les instal·lacions de futbol que utilitzen l’Atlètic Saguntí i el Futbol Base Sagunt estan amenaçades, una per no ser municipal i l’altra per l’ampliació del traçat de l’A7 i s’han quedat menudes per poder absorbir la gran demanda despais de les escoles de futbol. A més, la distància que separa aquestes instal·lacions del nucli de població és considerable, i les joves i les seues famílies s’han de desplaçar als afores de la ciutat per poder practicar el seu esport. Un trajecte que només és segur realitzar en vehicle particular i en que cal creuar el riu pel badem que tots coneixem o haver d’anar per una pisa de terra, pràcticament impracticable, l’accés a la qual encara és més dificultós, quan no està tallat per pas de l’aigua del riu que baixa quant hi ha tempestes».

Per tot això, els nacionalistes demanen a la regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Sagunt que inicie «de manera prioritària els treballs per poder dotar, en el menor temps possible, una zona esportiva amb camp de futbol i les instal·lacions necessàries perquè les escoles esportives de futbol i els clubs del municipi hi puguen jugar els partits i competicions de les seues respectives escoles, possibilitant que els xiquets i les xiquetes tinguen un lloc adequat on poder practicar el futbol».