Compromís denúncia la benevolència en la concessió per part del Partit Popular a Mas Camarena al 2008 per a la construcció, explotació de dos escoles infantils (0-3 anys) en unes parcel·les de propietat municipal.

Albert Llueca destaca que “després de les ultimes informacions que han eixit en la premsa sobre la instal·lació d’un col·legi a Canet hen tingut que tirar d’hemeroteca per poder comprovar com és van fer les coses al nostre municipi”. En la licitació que és va començar a Sagunt no existia cap Canón, “és a dir, el Partit Popular, políticament, va decidir fer inexigible un canón per la utilització del sol públic per a desenvolupar una activitat empresarial”.

Cal recordar que l’empresa concessionaria va ser Mas Camarena, “la mateixa que ara també vol optar a l’escola en Canet però en unes condicions millors per al municipi” explica Llueca, la qual mitjançant una concessió demanial per un import de 0 euros va obtindre dos parceles al municipi per a poder contruïr i explotar dos Escoles Infantils.

El preu del sol que se va cedir gratuïtament “rondarien els 3’7 milions d’euros de valor de mercat en 2008 ja que si que hi ha una reserva del 3% com a garantia”, esta concessió per a construir una escola infantil de 0 a 3 anys (un enssenyament que no és obligatori) també ha produït “un greuge comparatiu amb les guarderies del nostre municipi iuna competència deslleial orquestada per el Partit Popular i que ha fet que algunes d’elles tingueren que invertir més en les seues instal·lacions o baixar els preus o simplement tancar” fent més costera amunt la recuperació económica dels veïns i veïnes del municipi.

Llueca sosté “que si s’haguera fet com en Canet i s’haguera exigit un canón de 6.000 euros al mes, estariem parlant d’altres temes ja que no s’haguera ficat a disposició d’una institució privada un sol públic gratuïtament cosa que estem totalment en contra i aixì ho hem demostrat des de sempre”

Podeu dispossar de més informació de la ILP presentada per Compromís per a fer l’Educació de 0 a 3 anys de manera pública ací http://coaliciocompromis.net/etiqueta/educacio-infantil-0-3-anys/