La Declaració Institucional a les Corts es produïrà a la sessió de demà 24 de juliol. La tramitació parlamentària d’urgència obliga al consens entre els partits.

El Síndic del Grup Compromís a les Corts Valencianes Enric Morera aconsegueix un text de suport a Galmed que instarà a Thyssen a la paralització de l’ERO mentre es resol l’opció de venda.

El Grup Parlamentari registrà una PNL d’urgència amb l’objectiu de paralitzar l’ERO i negociar la compra de la factoria de Galmed. El tràmit parlamentari i la urgència que requereix aquesta proposta obliga al consens de tots els Grups de les Corts Valencianes. El consens i la postura del Partit Popular han acabat modificant la PNL en una Declaració Institucional de mínims exigint a Thyssen la paralització de l’ERO fins que no es resolguen els termes de l’oferta de compra que ha fet la Generalitat Valenciana.

A més el fet de ser Declaració Institucional i no Proposició No de Llei com Compromís proposava evitarà el debat parlamentari, cosa que impedeix també conèixer i debatre les gestions que Fabra i Buch han realitzat aquest mes.

“Ja n’hi ha prou de marejar la perdiu, Fabra i sobretot Rajoy han de demostrar que estan amb Galmed i amb la indústria valenciana.És el moment dels fets i no de les paraules, si el PP vol encara es pot evitar el tancament.” Indica el portaveu de Compromís a l’ajuntament de Sagunt Quico Fernàndez.

“Hem de recordar que malgrat tot el recolzament i la unitat política que s’ha aconseguit en torn a la continuïtat de Galmed, és el Partit Popular el que governa i amb aquest tema reacciona lenta i timídament, quan els treballadors i treballadores de Galmed estan en el compte enrere d’un tancament irreversible. Si Compromís no acorda la declaració, no hi hauria pronunciament a les Corts, cosa que ens sembla molt greu. Cal major contundència i celeritat en els moviments, tant a nivell valencià, com a Madrid. Es tracta de la primera peça del desmantellament del sector industrial valencià i hem d’evitar que es produesca des de tots els fronts possibles.” conclou El Síndic de Compromís a les Corts Enric Morera