La vicepresidenta de la Diputació visita amb Gil els terrenys on es faran pisos de lloguer protegit

Notícia de el Levante emv

Maria Josep Amigo, vicepresidenta de la Diputació de València i candidata autonòmica de Compromís, ha visitat hui Sagunt per conèixer els terrenys on s’ubicaran els nous habitatges de lloguer protegit que la Generalitat té previst construir a la ciutat, després que l’ajuntament cedira a la Generalitat una important parcel·la a la zona de Fusió, situada entre els dos nuclis de la ciutat.

Acompanyada pel tinent d’alcalde i candidat de Compromís per Sagunt a l’alcaldia, Pepe Gil, Amigó ha explicat les línies mestres de la formació en matèria d’habitatge per als propers 4 anys. Segons ha destacat: “és un dret fonamental que cal garantir tota la ciutadania. No podem deixar que es converteisca en un bé de luxe només a l’abast d’uns quants de privilegiats. És una tasca dels poders públics garantir els drets de totes i tots i procurar que tothom tingui un sostre digne i de qualitat”.

Amigó ha detallat que Compromís demana la regulació dels preus del lloguer “per controlar l’especulació que impedeix que la gent normal, corrent, puga accedir a aquest bé de primera necessitat. Ja hi ha prou d’abusos amb els lloguers, prou que sempre guanyen els mateixos a costa del patiment dels de baix”.

Ha continuat explicant que dins del programa electoral de Compromís hi ha la reivindicació perquè la Generalitat Valenciana gestione els habitatges que hi ha en mans de la SAREB, la societat coneguda com a banc roí, i que segons la vicepresidenta de la Diputació: “cal que surtin ja al mercat per incrementar l’oferta disponible i abaixar els preus. Quin sentit té que estiguen immobilitzats, sense ningú que els habite quan hi ha centenars de milers de persones que no tenen casa?” es preguntava

Per finalitzar la seua intervenció, ha defensat la feina del seu partit durant aquests 8 anys en matèria d’habitatge i de protecció dels drets socials: “hem estat el partit que més ha lluitat per la defensa dels interessos de totes les persones, aprovant-ne una llei d’habitatge per posar fre a l’especulació. Una senda per on cal seguir fent camí per aconseguir que cap persona tinga mai més problemes per poder gaudir d’aquest dret fonamental”.

L’alcaldable de Compromís per Sagunt, Pepe Gil, ha ressaltat que “gràcies a la feina feta des del consistori per Compromís per Sagunt, especialment per la regidoria d’Urbanisme, ha estat possible cedir a la Generalitat una gran parcel·la de terrenys on poder construir un gran nombre d’habitatges de lloguer protegits per a joves. Un lloguer protegit que permetrà a centenars de saguntins i saguntines deixar de preocupar-se per no poder accedir a un habitatge i que ben prompte veuran que poden exercir el dret a tenir un sostre digne. Però com diu Maria Josep Amigó cal seguir treballant en aquesta línia, no pot ser que hi haja cases buides a les mans dels poders públics; s’han de treure al mercat per baixar els preus i en això també està treballant l’ajuntament amb tots els instruments legals al seu abast i per aquest camí hem de continuar: protegir els drets de la gent sempre ha de ser una prioritat”.

Finalment, Gil, ha defensat la tasca del seu grup municipal en aquesta matèria i ha agraït a l’actual regidor d’Urbanisme i exalcalde, Quico Fernández, el seu treball per procurar que “cap saguntí ni saguntina es veiés d’avui per demà sense un sostre baix qui viure, en aquest sentit l’Oficina Municipal de l’Habitatge, ha estat tot un encert i, sens dubte, amb compromís continuarà complint la funció de procurar la protecció dels drets de totes i tots i amb l’ajut de la Generalitat Valenciana aconseguirem posar fi a la mateixa especulació que tants ciutadans pateixen a l’hora d’accedir a casa o fer realitat un projecte de vida”.