L’actual portaveu de Compromís per Sagunt, Quico Fernández, ha presentat la seua candidatura per a encapçalar la llista de la formació nacionalista en les pròximes eleccions municipals del mes de maig en un acte en el qual ha estat acompanyat pels seus companys del grup municipal, Teresa García, Albert Llueca i Cristina Rodríguez, històrics militants d’aquesta partit com Manuel Civera o regidors d’altres municipis, com és el cas de Ximo Pons, portaveu de Compromís en l’Ajuntament de Canet d’en Berenguer. En aquesta ocasió, Compromís per Sagunt també va a dur a terme unes eleccions primàries obertes a la ciutadania per a triar el cap de llista de la formació a Sagunt i, encara que el termini de presentació de candidats es tanca matí a mitjanit, no hi ha previst que es presente cap altra.

“Amb aquesta decisió assumeixes responsabilitats, primer de no defraudar a la teua gent i, després, de no defraudar als veïns perquè cal estar al seu costat per a respondre a les seues necessitats ja que el polític ha d’estar sempre al servei dels ciutadans; la política és indispensable perquè tot el que ens afecta depèn més de la política que de l’economia”, ha explicat Fernández mentre assegurava que el projecte que intenta liderar no és personal sinó d’un col·lectiu “que ha donat mostres d’honestedat i coherència”.

El nacionalista, així mateix, ha assegurat que durant els vuit anys que Compromís ha estat en l’oposició “s’han fet contribucions molt importants fruit del treball contínuo” pel que s’ha mostrat convençut que en les pròximes eleccions municipals “va a haver-hi un canvi de govern perquè no s’entén que a Sagunt seguisca governant el PP, que representa a una minoria dels ciutadans”. Per a poder tenir una alternativa de govern possible, Fernández, espera que la resta de forces polítiques progressistes “estiguen disposades a construir una alternativa de canvi” mentre acusava al PP de “estar al marge dels interessos dels ciutadans”.

“Compromís sempre ha tingut vocació de govern però cal tenir principis a l’hora de tenir un càrrec i tot no es pot justificar per a governar. Encara que m’encantaria obtenir l’alcaldia, i farem tot el possible per a açò, és més important aconseguir un canvi de govern, que és el que aquesta ciutat necessita, que es canvien les formes de fer les coses, amb un ajuntament més transparent i més proper als veïns”, ha apuntat Fernández.

Aquest acte, a més, també ha servit per a donar a conèixer les primàries que es van a dur a terme en aquesta formació per a confeccionar les llistes a la Generalitat Valenciana, eleccions en les quals participarà l’edil Teresa García per a intentar ser diputada autonòmica després d’ostentar el càrrec de secretària de política institucional en aquest partit. “Quico és la persona que més ens ha ensenyat a tots a fer política, és un bon mestre, un bon polític i una bona persona que sempre està disposat a ajudar als altres, és el que més fa pels seus veïns”, ha assegurat García.

Font: www.eleconomico.es
Foto: Fede Aznar