Davant de les preguntes formulades per alguns mitjans i alguns ciutadans, el portaveu del Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de Sagunt ha volgut fer pública la seua intenció de passar el relleu en les pròximes eleccions:

“No vaig a optar a encapçalar la candidatura de Compromís per Sagunt a l’ajuntament ni tampoc vaig a tornar a presentar-me per a ser regidor.

El meu compromís -com a regidor d’Urbanisme i portaveu del meu grup- continua com el primer dia i el mantindré fins a l’últim moment. Nosaltres som elegits pels ciutadans, per a representar-los des del principi fins al final, tant si estem a l’oposició com si estem governant. Esta és una qüestió que tinc molt clara i que forma part de la meua ètica política. Tots hem vist casos de polítics que, en no guanyar unes eleccions o no arribar al resultat desitjat, renuncien. Jo crec que la gent ens confia el seu vot per a que els representem en qualsevol circumstància.

Estem en l’equador de la legislatura. El nostre grup municipal està treballant molt i molt bé: en la mateixa línia que ho ha fet sempre; coordinat amb el partit, de manera coherent; defensant, com sempre, l’interès públic; aportant tot el que som capaços d’aportar al progrés de la nostra ciutat, i en benefici del benestar dels ciutadans.

Qualsevol de nosaltres, i jo per descomptat, som part d’una llarga trajectòria. Portem prop de 40 anys en este ajuntament i sempre, tenint 1, 2, 3, 4, 5 regidors o l’alcaldia, fins i tot, la nostra postura ha estat molt clara. Els ciutadans saben molt bé com pensem i què és el que hem aportat. La nostra aportació ha estat molt decisiva per a una ciutat amb les característiques de la nostra. Nosaltres som un equip, un grup molt cohesionat i tenim persones que tenen grans valors, amb molts projectes, moltes idees i molta experiència.

La pròxima candidatura suposarà, doncs, un canvi en el lideratge, però podem garantir que es mantindrà el mateix esperit d’equip i, de ben segur, que anem a trobar a les persones més adequades per a configurar eixe equip. En el nostre grup municipal i en el nostre partit, comptem amb persones a les quals avala la seua ètica política, la seua honestedat i, per suposat, la seua experiència.

En qualsevol cas, el nostre partit tornarà a ser decisiu i aspirem a tot, fins i tot a recuperar l’alcaldia. I, naturalment, a configurar un govern de progrés i valencianista que continue fent de Sagunt una referència a nivell de creixement econòmic, a nivell cultural, a nivell de recuperació de la nostra identitat, de benestar social… I això no depèn d’una persona sinó d’un equip i de tota l’experiència acumulada que Compromís pot aportar per al desenvolupament de la nostra ciutat.”

Quico Fernández,
portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Sagunt