El grup municipal de Compromís destaca que s’ha pogut apropar aquest Pla d’Ocupació al 80% d’inversió directa en mà d’obra que era la tesis que sempre s’ha defensat des del grup nacionalista, deixant clara la postura de Compromís en les necessitats dels nostres veïns i veïnes. Des de Compromís expliquen que s’ha donat suport al Pla d’Ocupació en la Comissió d’Hisenda però que tot dependra de la creació de la Comissió específica creada per a controlar aquest Pla que “és deura de reunir quasi de manera diari per a poder controlar de manera efectiva la seua execució”. Per altra banda s’ha aconsseguit una reducció d’un milió d’euros del suplement de crèdit que el Partit Popular a lligat directament amb el Plà d’Ocupació Municipal per a 2013. Aquesta reducció sustancial ha sigut baixar dels 7,2 milions d’euros inicials fixant-los en 6,3 milions.

El suplement de crèdit servirà, en major mesura, per al pagament de la indenmització a Inverconsa per l’ocupació de la Plaza Ángel Perales, i s’ha aconsseguit retirar totes les demés inversions excepte les obres de la plaça La Marina i el Carrer València i vials no motoritzats. Quico Fernández explica que “açò ha estat degut al fet que els grups polítics entenen que, al marge de l’obligat pagament a Inverconsa, la generació de deute en l’ajuntament només pot entendre’s per a engegar obres que generen ocupació i no altres inversions, que poden deixar-se per a més endavant”.

Per altra banda Fernández ha apelat a la responsabilitat dels grups, que han acceptat, per norma general, punts amb els quals no estaven d’acord. “Nosaltres mateixos hem hagut d’acceptar el tema de Inverconsa” ha posat com exemple Quico Fernàndez afegint que “seguim considerant que hi ha responsabilitats sobre aquest tema, que apunten al mateix Alcalde, i que no pensem oblidar encara que hàgemhàgem d’hàgem de acceptat el crèdit que abonarà la indenmització”