Quico Fernández explica que el BLOC-Compromís no sols recolza les reivindicacions dels treballadors de Galmed; a més ha posat a disposició del comité d’empresa el nostre grup municipal, el grup parlamentari de Compromís a les Corts i el nostre diputat al Congrés.
Considerem que l’anunci de tancament de la planta de Sagunt és una amenaça a l’economia de la nostra ciutat, ja que la producció industrial lligada al sector de l’automòbil és part del nostre ADN. Per no parlar dels 8000 parats que ja tenim i que suposen una desocupació brutal, superior a la valenciana i a l’espanyola.
No hi ha cap argument que justifique l’anunci de tancament i per tant considerem que es tracta d’una decisió arbitrària que respon als interessos egoistes de l’empresa alemanya. Sembla que el que pretenen és concentrar la producció a Alemanya, quan Espanya és el segon productor europeu d’automòbils.

Tenint en compte que la planta de Galmed de Sagunt té beneficis, que s’ha modernitzat tecnològicament, que els treballadors i treballadores han flexibilitzat les seues condicions laborals, i per altra banda que la factoria està situada en un espai que abans era públic i que s’ha beneficiat d’ajudes estatals, és inacceptable el seu tancament. El govern de l’Estat s’hauria de plantejar seriosament la nacionalització de l’empresa; la deslocalització pura i dura no ha de tenir lloc en el marc de la UE i en este sentit la resposta ha de ser contundent.

Des de Bloc-Compromís cridem a la mobilització ciutadana en la manifestació de demà i estarem a Alemanya amb els treballadors.