La #festaestelles organitzada per diverses organitzacions culturals i polítiques del Camp de Morvedre va dur a l’Auditori Joaquin Rodrigo de Sagunt el concert “Mural del País Valencià” una reinvenció del Mural de Vicent Andrés Estellés feta per el músic torrentí Pau Alabajos i el pianista saguntí Francesc Gamón.

L’acte va contar amb la presència de la societat civil saguntinai del Camp de Morvedre, representants d’associacions cultural i cíviques, medioambientals i polítiques.

rosadepaper-pau

La proposta suggeria, per l’escriptor Josep Lozano, fer-la en els primers divendres o dissabtes del mes de setembre i que hi entrara un plat típic de la nostra gastronomia, un bon vi de la terra i la lectura de poemes de Vicent Andrés Estellés, de manera semblant a com fan els escocesos (des de fa ja més de dos-cents anys) cada 25 de gener, per celebrar el naixement del poeta en llengua escocesa Robert Burns (1759-1796). Amb l’objecte d’instituir una celebració, de crear un nou recurs amb què cohesionar la gent progressista, promocionar la nostra autoestima i defensar la nostra cultura i llengua d’una manera festiva i popular.

A Sagunt enguany és celebra la IV #festaestelles on les anterios varem poder gaudir de les actuacions de Andreu Valor, així com la recitada de poemes per part de l’Associació Cultural espaiBLOC.

Foto: @gaizka_http://sonsdexaloc.cat (Cal citar autor)