El Voluntariat pel Valencià és un programa lingüístic creat l’any 2005 per Escola Valenciana-Federació d’Associacions per la Llengua, entitat que treballa per la normalització plena del valencià com a objectiu fundacional.

Aquest és un projecte de participació lingüística que té per objectiu posar en contacte persones voluntaries valencianoparlants que vulguen destinar una hora a la setmana a conversar en valencià (durant un mínim de 10 setmanes) amb persones (aprenents) que volen llançar-se a parlar en valencià o reforçar l’aprenentatge de la llengua.

El projecte té com objectiu general fonamental l’ús del valencià entre la ciutadania del nostre territori procedent tant de l’estranger com de la resta de l’Estat, i també entre aquelles persones que resideixen fa anys al nostre poble, o que fins i tot hi ha nascut, oferint-los situacions de comunicació i conversa per practicar el valencià.

Compromís per Sagunt, conscient d’aquesta realitat social, vol avançar en la consideració i potenciació del valencià com a senya d’identitat perquè la nostra llengua continue sent un instrument de convivència i assumir propostes d’accions positives que conduïsquen a aconseguir la normalització plena del valencià en tots els àmbits del la nostra societat.

Ara és el moment de donar un nou impuls al foment de l’ús del valencià i, coneixent la importància de les associacions en la vida del poble, volem impulsar aquest projecte en el municipi de Sagunt.

SOL·LICITA:

Reactivació del projecte de Voluntariat pel Valencià, donant-li la màxima difusió a nivell general com en els àmbits específics de formació/educació i en l’àmbit associatiu.