És un argument habitual que escoltem al carrer aquell de què tots els polítics són iguals. Aquesta argumentació l’esgrimeixen persones que no coneixen la política i serveix als interessos d’eixa classe de polítics corruptes i negligents,  que la utilitzen no per ajudar a la gent, si no per ajudar-se a si mateixa o a les seues organitzacions.

Al BLOC açò no passa. I voldria traslladar l’experiència d’una ciutadana activa, que sempre ha treballat en associacions de pares, de veïns, de tipus més festiu i que s’ha acostat a la política per seguir treballant pel seu poble. I per això he triat el BLOC, per que treballen per Sagunt i per que entenen la política d’una forma diferent. Treballem amb la gent de tu a tu  acostem les coses de l’administració a les persones i les ajudem a defendre els seus interessos, com estem fent amb el tema del cadastre. També participem en la societat de Sagunt, nosaltres, al mateix temps que pertanyem a un partit polític, som ciutadans que ens agrada que la nostra siga una ciutat dinàmica, que estiga orgullosa del seu patrimoni històric, que conserve el seu medi ambient i que mantinga les seues tradicions i la seua llengua, el valencià, i no ens amaguem ni de participar, ni d’animar a participar.

I per això, per què al BLOC entenen la política d’una forma diferent anem a donar un pas més, anem a constituir la Coalició Compromís, on es pot participar des de la societat civil, sense pertànyer a cap partit polític dels qui la integrem.

La política i la societat deuen estar juntes i no separades, ja que així es guanya en democràcia. Si es separen, si la gent no participa en la gestió dels nostres ajuntaments, o al revés si l’ajuntament no escolta allò que diu la gent, ens trobem amb situacions com les que malauradament ens està tocant viure.

Em vaig decidir a formar part del BLOC ara farà un any i els meus companys i companyes m’han triat com a Secretària Local, per què diuen que encaixe en eixe perfil d’aquelles persones actives, decidides a treballar i a fer coses positives per Sagunt. De les que per cert, sempre en calen.

La política la fem les persones, per a les persones i Compromís és una cooperativa cívic-política que és diferent i que vol lluitar per la dignitat de les persones.

Asunción Moll Castelló.

Secretària Local BLOC al col·lectiu de Sagunt.