Ahir al consell Agrari de Sgunt es van lliurar els premis del I Certamen 25 d’abril Frederic Aznar, va ser un acte mol emotiu conduït per la secretaria local de Compromís per Sagunt Asun Moll. L’acta de l’otorgament dels premis va ser llegida per l’escriptor i membre del jurat Vicent Penya, després va intervindre la diputada Teresa Garcia que va explicar la importància de conservar  i estimar les marjals, i que la marjal d’Almenara ha sigut mereixedora de ser la zona humida RAMSA 2338 i que la seua germana menuda amb tamany encara que no en importància, la marjal dels Moros, es va esgrallar el 4 de gener i que avui ja està recuperada i es va pensar en aquesta temàtica per al certamen d’enguany, per trasmetre la importància de les marjals i superar el fum i la negror d’aquest hivern .  Finalmente va intervindre l’alcalde de Sagunt Quico Fernández  que ens va parlar de la importácia de la data del 25 d’abril per las valencians i el motiu del que es va escollir aquesta data per al certamen. El valencians tenis dues dates molt significatives en la costra història, el 9 d’octubre, naiximent del Regne de València  i el 25 d’abril, la conquesta d’un País i la retallallada del nostres drets.

Abans del lliurament dels premis la filla de Fede Aznar, Maria acompanyada a la guitarra per Juan Carlos ens va deleitar amb pues cançons, la segona de les quals la va dedicar a son pare.

El primer premi va ser per a la fotografia de Victoriano Parral, també van haver dos accèsits, un per a Juan Diego Gómez López i l’altre per a Pere Peiró. Victoriano Parral va donar els diners del primer premi a l’associació Voluntaris pel  Patrimoni  i el seu president Ismael Rodrigo va agrair la donació.