El diputat nacional ha mantingut un esmorzar amb els empresaris de la comarca per a explicar-los la campanya un “tracte just” que està duent a terme Compromís.
El diputat nacional Joan Baldoví acudia aquest matí a un esmorzar amb empresaris del Camp de Morvedre als quals presentava la campanya Tracte Just, amb la qual els nacionalistes reivindiquen un canvi en el model de finançament autonòmic.

L’Associació d’Empresaris de la comarca Asecam, ha avançat en la reunió que s’adherirà a aquesta campanya, que ja porta recollides més de 500 signatures en el Camp de Morvedre i que contempla a més una manifestació per al pròxim 18 de novembre a València , per a la qual Compromís ha demanat la participació de tots els valencians amb independència d’ideologies ,perquè aquesta reivindicació és de «sentit comú», insistia Baldoví.

El portaveu dels nacionalistes en el congrés dels diputats ha explicat que la Comunitat Valenciana «som el ‘farolillo’ roig en despesa per habitant».

Segons Baldoví, l’autonomia hauria de rebre un 11% de la inversió territorializada ja que representa un 11% de la població, No obstant açò, s’ingressa un 3,5%. «Aquest infrafinançament» implica que el «estat no ens retorna els impostos que paguem».
A la cita també acudia el diputat provincial, Xavi Rius que posava l’accent en la necessitat de visualitzar aquesta problema de infrafinanciación que «ens afecta a tots», a més d’insistir que s’està vulnerant la constitució on es garanteix un repartiment igualitari.

L’alcalde de Sagunt, Quico Fernández i la diputada autonòmica, Teresa Garcia, coincidien que l’injust finançament afecte directament al Camp de Morvedre on s’han deixat de realitzar inversions vitals per al desenvolupament de la comarca com el corredor Mediterrani-Cantàbric o el corredor Mediterrani.

L’esmorzar ha comptat amb alcalde i regidors de Compromís de la comarca així com amb els empresaris del sector turístic Adetursa.

font Levante EMV