Compromís demanarà a la Comissió d’Indústria al Parlament Espanyol, la medicació davant de la multinacional Bossal per equilibrar la producció a l’Estat Espanyol.

Des de Compromís es valora molt negativament l’acció del Partit Popular en el tancament de l’empresa Bossal. L’acció institucional ha sigut ridícula per què el Partit Popular no te cap capacitat de pressió en cap aspecte.

El tancament de Bossal és un exemple dramàtic de les polítiques del Partit Popular en matèria d’indústria i treball. La reforma laboral, desenvolupada pel PP, ha propiciat que l’empresa tinga la legislació del seu costat per tal de propiciar tancaments de forma unilateral, tal i com està ocorreguent. Igualment la inexistència d’una política industrial a nivell del País Valencià impedeix a la Generalitat qualsevol possibilitat de pressió. “És incomprensible veure com la factoria de Bossal a Saragossa està ampliant línies i producció a costa de la de Sagunt des de fa anys i la Generalitat del PP, no haja mogut un dit ni ací, ni en Madrid per equilibrar i mantindre la viabilitat de les dos factories” indica la regidora Teresa Garcia, “La industria en Sagunt està directament lligada al desenvolupament de les polítiques industrials. Si aquesta desapareix, o canvien els criteris i els objectius d’aquesta política, les industries instal·lades a Sagunt ho pateixen en major grau” continua la regidora nacionalista.

“El que ens està passant, no és nou, la línia de treball del govern del PP a Madrid és clara, s’ha de prioritzar l’eix central front al Mediterrani i això afecta també a la política industrial. El govern valencià, i els diputats i diputades valencianes han de posar la variable territorial en la primera línia en tots els fronts de treball, per què el PP a Madrid te ben clar que al País Valencià ja ho han robat tot i ara només queda desmantellar-lo. Si no exigim un equilibri territorial en tot, també en política industrial, estarem en inferioritat de condicions respecte d’altres territoris”

És per això, que Compromís està treballant des de la reunió del dia 18 en propiciar una petició al Ministeri d’Indústria per tal que aquest exercisca un paper de medicació en quan a l’equilibri territorial de la producció de la multinacional, que no ha pogut desenvolupar per què el període parlamentari inicia encara la propera setmana.

“No podem consentir que la unitat d’acció polític i social el PP la utilitze com a excusa per no fer front a les seues responsabilitats. Precissament aquesta unió ha de servir per a augmentar la pressió. En aquesta ciutat ja sabem el que suposa mantindre la unitat i la fermesa, i estem en una situació que amb altres factors és semblant a les que ja hem viscut en el passat. Per això no podem deixar que el PP ho utilitze per amagar-se o per despistar. Estem en un moment delicat i pot ser s’ha reaccionat massa tard, però no per això s’ha de deixar de pressionar a qui corresponga” Conclou la regidora Teresa Garcia.

Posted from WordPress for Android