• Estos guardons, que ha posat en marxa la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, tenen com a objectiu promoure la qualitat de les polítiques públiques en l’àmbit local
  • Capgirant Sagunt de la T a la S ha sigut guardonat dins de la categoria ‘Cultura i normalització lingüística’

Notícia apareguda en El Periòdic.com

El Gabinet de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Sagunt va presentar el passat mes d’octubre la iniciativa anomenada Capgirant Sagunt de la T a la S, un projecte per a descobrir d’una manera amena la història, els monuments, els espais i les persones que han fet Sagunt.

Ahir es va fer públic que la proposta Capgirant Sagunt de la T a la S ha guanyat un dels guardons de la VI edició del Premis al Bon Govern 2022 que convoca la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) en la categoria de ‘Cultura i Normalització Lingüística’. Estos guardons van adreçats a les bones pràctiques municipals i tenen com a objectiu prioritari promoure la qualitat de les polítiques públiques en l’àmbit local.

La regidora delegada del Gabinet de Promoció del Valencià, Mª Josep Soriano ha explicat que des del departament estan «molt contents perquè aquest treball permet reconèixer a partir del joc els trets més importants de la nostra  història, de la nostra cultura i de la nostra idiosincràsia com a poble de Sagunt. És un treball que ha estat repartit a totes les escoles i instituts i en la que encara tenim moltes accions a fer al llarg de l’any. És una fita per a nosaltres i una satisfacció molt gran per al Gabinet, que esta promoció del valencià, feta amb tanta estima, haja sigut reconeguda en uns premis tan prestigiosos».

Cal destacar que el joc proposa un viatge lúdic per les característiques mediambientals, històriques, econòmiques i culturals que fan singular el municipi. Les cartes de vocabulari estan dividides en cinc parts diferenciades per colors: Història (marró), Identitat (taronja), Medi Ambient (verd), Ciutat (blau) i Personatge (roig). Es poden utilitzar com a guia o emprant les activitats, també interactives, que l’acompanyen al web https://bit.ly/capgirantsagunt.

Les activitats proposades són: Línia del temps, on es podran situar totes les cartes en una línia del temps que va des de l’any 219 a. C. fins al 2022; Situar en el mapa, que consistirà a situar totes les cartes en un mapa de la ciutat per poder identificar espais amb les representacions de les cartes; El temps s’ha acabat, en què es podran descobrir totes les cartes i explicar-les d’una manera diferent cada vegada; Reescriu la Història, que fomentarà la creativitat fent servir l’explicació sobre cadascuna de les cartes, així com Joc de descoberta, entre d’altres.

Els dissenys són obra de la il·lustradora Teresa Cebrián i l’empresa local Yogur de Fresa, inspirats en uns textos d’Albert Llueca amb l’assessorament de Lluís V. Alcaide i del Gabinet de Promoció del Valencià.

La creació dels Premis al Bon Govern de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), per recompensar les bones pràctiques a les entitats, és una mostra del compromís del municipalisme valencià a la fi d’aconseguir governs locals responsables, oberts i eficaços i adequats a les necessitats socials.