Davant les pressions dels seus socis de govern, Darío Moreno, finalment ha signat la resolució

Notícia apareguda en El Económico

A la Junta de Govern celebrada este divendres, 26 de maig, el grup municipal de Compromís per Sagunt ha intentat, «per tercera vegada», que s’aprovara el dictamen municipal del departament d’Urbanisme, i ratificat per la Secretaria General, que requeria de nul·litat l’aprovació del projecte d’urbanització i reparcel·lació de Parc Sagunt II, «en defensa dels drets i els interessos municipals», expliquen. Cal recordar que esta reclamació del 10% de l’aprofitament estaria valorada en uns trenta milions d’euros.

Com apunten des de la formació nacionalista: «Per enèsima vegada hem demanat a Darío Moreno que rectificara, que no fora obedient ni submís al seu partit i que se sotmetera als dictàmens municipals i a la defensa de la nostra ciutat».

«I per enèsima vegada Darío, al principi, s’ha negat i s’ha excusat en un informe de l’advocacia de la Generalitat, que estava esperant i encara no ha arribat, totalment innecessari, perquè com tothom admet, el 10% està molt clar a la llei que pertany a l’Ajuntament, i negar-nos-ho és un frau i una estafa», afirmen.

Tot i això, després de les pressions i insistència dels seus socis de govern, l’alcalde de Sagunt ha signat aquesta resolució de nul·litat de l’aprovació del projecte d’urbanització i reparcel·lació de Parc Sagunt II en els mateixos termes que el dictamen que ja havia estat signat per anterioritat pel regidor d’Urbanisme, Francesc Fernández.

D’altra banda, en aquesta mateixa Junta de Govern Local, des de Compromís per Sagunt també s’ha demanat que es reclame la plusvàlua de la venda de la parcel·la de la gigafactoria que s’està urbanitzant, perquè «ens sembla que hem perdut 2,2 milions d’euros per una decisió similar i no fer cas als dictàmens durbanisme», conclouen els nacionalistes.