Diumenge passat visitàrem la nova ubicació on el Refugi de Tula va a traslladar les seues instal.lacions. A pesar de l’ajuda dels voluntaris i de les voluntàries, encara queda molt de treball per fer i és pràcticament impossible que l’espai estiga habilitat el dia que venç el termini comunicat per l’Ajuntament de Sagunt.

En atenció a la gran tasca per la protecció dels animals que desenvolupa esta associació, considerem oportú que els responsaples municipals siguen sensibles a les seues demandes i amplien en un mes el període autoritzat. Són més de dos-cents els animals que mantenen al refugi de Sagunt i no és fàcil habilitar de manera adequada les instal.lacions.

Una societat avançada ha de ser respectuosa amb els animals i este tipus d’associacions suplixen les obligacions que moltes vegades les administracions obliden per falta de sensibilitat. En este sentit des de Compromís vam plantejar una moció, aprovada per la majoria dels grups, que ha suposat un progrés important en la manera com s’ha de tractar el problema dels animals abandonats.

Quico Fernández: ” Ahir ho vam sol.licitar per escrit i hui li ho he demanat personalment a l’alcalde, que m’ha comentat que van a estudiar la proposta. Crec que és el mínim que podem fer per persones que s’estan deixant la pell perquè els animals abandonats tinguen un tracte humanitari. “