Celebren una audiència amb els veïns per consensuar solucions

Notícia apareguda en El Levante emv

Compromís per Sagunt ha celebrat una audiència amb els veïns de Ciutat Vella on els han traslladat les seues propostes de control d’accés amb vehicles particulars a esta important zona de la ciutat. Un bateria de solucions per millorar i optimitzar l’entrada a aquesta part del centre de la ciutat que van intercanviar amb els veïns.

La valoració de la cita per part del partit ha estat molt positiva, ja que “ens ha permès consensuar una sèrie de mesures que podrem portar a l’equip de govern i que si, de nou, són rebutjades per la intransigència dels responsables de Mobilitat i Policia local podrem incorporar al nostre programa electoral”, declaraven

Entre les alternatives plantejades destaca la “millora de la senyalització a l’entrada de la ciutat de manera visible i que permeta dirigir els visitants als aparcaments del Nord del Palància i la possibilitat d’accedir des d’allà a Ciutat Vella amb transport públic per a les persones amb problemes de mobilitat“.

D’altra banda, aposten perquè “es permeta l’accés pel carrer Major a tots els residents de Ciutat Vella inclosos al pla especial o traslladar el control d’accés des del carrer del Castell a l’ajuntament per evitar el trànsit de més vehicles a la Plaça Major, entre altres mesures que faciliten poder solucionar tota una sèrie de contingències no contemplades al sistema actualment vigent”.

Preocupació per la gent major
Compromís també ha mostrat la seua preocupació per la gent major que viu a Ciutat Vella. “Cal tenir en compte, també, les especials característiques del barri: és un lloc on viu molta gent major o on hi ha problemes de connexió a Internet, per tant, pensem que cal facilitar un número de telèfon per poder atendre la ciutadania i que la gent puga fer les seues gestions sobre la zona d’accés restringit”, declarava el secretari local, Lluis Alcaide, per a qui el més important de tot és: “fer que la vida al barri siga una vida com a qualsevol altre barri normal”.

Segons els nacionalistes, les seues iniciatives tenen com a premissa “el manteniment de la vida al barri i facilitar l’arribada de nous veïns per solucionar el problema de les nombroses cases deshabitades i velles que afecten aquesta històrica zona de la ciutat“. En este sentit Alcaide comenta: “la nostra proposta partia des de les queixes i l’avaluació del funcionament de la mesura que han posat en marxa els departaments de Mobilitat i Policia local i que no han atès moltes de les propostes del propi veïnat per tractar de millorar el funcionament del sistema”.

L’acte va comptar amb un gran nombre d’assistents, veïnes i veïns, que van escoltar i debatre amb els membres del partit i els regidors del Grup Municipal de Compromís per Sagunt cadascun dels punts que contemplava la proposta realitzada pel partit. “Més de 40 persones han participat a la nostra audiència i hem pogut debatre i parlar sobre una mesura que afecta la nostra vida quotidiana i familiar com a veïns de la zona”, afegia el secretari local.

La proposta resultant d’esta audiència es pot consultar i descarregar al següent enllaç: https://sagunt.compromis.net/proposta-de-compromis-per-a-la-zona-dacces-restringit-zar-de-ciutat-vella/