Avui prop d’un centenar de persones s’han reunit en el Terraet de Baladre en el qual ha intervingut Toni Talles i Quico Fernandez.

Toni Cortés, és un activista social i militant de Compromís des de l’any 2010, nacio fa 22 anys en el si d’una família gitana de Llíria i actualment viu en la plaça Juan Ramón Jimenez del nostre de Baladre i és membre de la candidatura de Compromís per Sagunt.

Per a Corts, “Compromís és un partit de gent com la teua i com jo, gent honrada, humil, honesta i treballadora, persones que lluitem des de tots els àmbits per la dignitat que ens mereixem, una dignitat que fa temps ens van robar.

Mes que un partit, som una cooperativa, on cadascú té el seu propi Compromís; amb la classe treballadora, amb la sanitat i educació pública, amb els dependents, amb el Poble Gitano i amb d’altres col·lectius vulnerables de la nostra societat” contínua Corts “Som persones compromeses amb un canvi necessari, amb un canvi que faça retornar tot el robat a un poble necessitat”.

Més concretament en Baladre la crisi s’ha encebat violentament, “patim un alt indice d’atur, els jovenes no tenen eixida i existeix un ampli sector que està en una situació exclusió social” explica Toni Talles que contínua “totes les vesprades veig com a moltes persones d’aquest barri fan cua per a rebre aliments bàsics, veig com els joves no tenen una eixida laboral, veig com a molts pensionistes i jubilats han d’ajudar als seus fills i per açò no poden comprar els medicaments que li fan falta”.

A part de Corts, Quico Fernández ha volgut deixar clar que el govern de Compromís tendra guareix amb el barri ja que “a més d’aquesta drámatica situació, s’uneix la inseguretat que pateixen i que no és més que una conseqüència directa d’una política de discriminació cap al barri”.

El PP porta 8 anys prometent el mateix, porta 8 anys robandonos en la nostra cara, porta 8 anys oblidant-se de Baladre, i quan posen 4 bombetes i asfalten un carrer, trauen pit com si hagueren fet l’obra de l’Escorial.

Ens han retallat en ajudes, en sanitat, en educació i han deixat completament abandonat el nostre barri.

Però hi ha alguna cosa que mai ens robaran, i és la nostra esperança i les nostres ganes d’eixir cap a avant.

Volem canviar el Baladre, però no ho volem fer sols.

Reclamem més seguretat per al nostre barri, tallers d’ocupació per als joves i un pla integral del barri que contemple la possibilitat que canvie l’estatus del barri davant la generalitat.

Baladre es mereix un alcalde que de la cara pels seus interessos, es mereix la dignitat que un dia li van robar.