El PP vol presentar al proper Ple municipal una una proposta de rebaixa del gravamen amb el qual es calcula el rebut de l’IBI. La rebaixa del gravamen que multiplica el valor cadastral dels habitatges d’un 0’83 a 0’75 “és insuficient per a cpmplir l’acord plenari on és va decidir que l’IBI baixara a nivells de 2011” explica Fernández.

Des de Compromís es demana a l’ajuntament que baixe a 13 milions la seua recaptació de l’IBI, perquè consideren que “és un esforç xicotet, assumible per l’ajuntament, que pot ajustar d’altra banda com amb la reducció de despeses, i no obstant això seria un gran alleujament per a les famílies de la nostra ciutat”.

Compromís recorda que la població està en contra de la pujada cadastral com demostren les 2.079 signatures que han arreplegat des del seu partit i des d’entitats com la Plataforma d’Aturats, contra la pujada del rebut de l’IBI.

“L’ajust del gravamen no compensa la pujada del catrastre, que a més es va anar augmentat any a any un 10%, amb el que el rebut seguirà pujant quan ja hi ha gent que no pot pagar les quantitats que vénen. En el PP açò no ho entenen perquè estan completament desconnectats de la realitat del carrer” conclou Quico Fernàndez.

Des de Compromís també es culpa a l’equip de govern de no haver defensat a la ciutat pressionant al Cadastre com ha succeït en altres municipis, Fernàndez ha assenyalat com a exemple referent a això el municipi d’Oliva governant per Compromís.