Dissabte que ve, 1 d’abril, tota la ciutadania de Terol va a realitzar, organitzada per la plataforma “Teruel existe” una sèrie de mobilitzacions reivindicant que el corredor ferroviari Mediterrani-Cantàbric passada per Terol, especialment, la millora de l’actual traçat i estat de la via en el seu tram Sagunt-Terol.

Així, a les 08,30 hores està prevista la lectura d’un manifest en l’Estació del Nord de València, poc abans de prendre el tren; a les 11,57 està previst que arriben a Terol abans de continuar el recorregut a Saragossa, on està previst arribar a les 14,25, més de cinc hores després.

A les 9:30 hores està prevista l’arribada a l’Estació de Sagunt en la que “convoquem a tota la ciutadania per reivindicar com a prioritari el corredor ferroviari d’altes prestacions mediterrani-cantàbric que uneix la costa valenciana amb la cantàbrica, que suposa una millora de les infraestructures de transport, tant de persones com de mercaderies, i és un dels factors determinants per al bon desenvolupament econòmic, social i cultural, a més de contribuir a la cohesió dels territoris pels quals passa” explica Asun Moll, secretaria local de Compromís per Sagunt.

Des de Compromís és reclama que la línia ferroviària que es reivindica és un dels exponents més evidents de l’injust mapa d’infraestructures espanyol, ja que, malgrat comunicar diverses comunitats autònomes, entre les quals es troba la valenciana, no ha rebut cap inversió rellevant en dècades, de manera que el seu estat actual és més propi del segle XIX que del segle XXI, per a al secretaria local “no és un capritx, és un eix vertebrador del territori, demanem que es dote a aquesta infraestructura, hem d’exigir futur”.

El corredor té la importància que té per a l’economia valenciana que l’Autoritat Portuària de València, de la qual forma part Sagunt, ha decidit invertir directament 63 milions d’euros per a millorar les vies, a més dels més de 30 milions d’euros destinats a la connexió amb el propi port.

Segons Asun Moll, secretaria local de Compromís per Sagunt, “per a algunes ciutats, com Sagunt o Terol, esta reivindicació és encara més important si cap, doncs l’absència d’inversions té una gravíssima repercussió en les economies locals”