El partit nacionalista trasllada el malestar per “l’absència de consens amb el veïnat del casc antic de la ciutat”

Notícia apareguda en El Periódico de Aquí

L’assemblea local de Compromís ha demanat al grup municipal que tornen a insistir a l’equip de govern que “no es pot posar en marxa” el control d’accés amb càmeres en Ciutat Vella (carrer Major, Sant Miquel, carrer del Castell) “sense atendre a les propostes i reclamacions realitzades pels veïns”. La setmana passada l’alcalde va anunciar que el sistema, que porta mesos activat en proves, començarà a funcionar de forma definitiva amb sancions a partir del 16 de desembre. La normativa proposada pels departaments de Mobilitat i Policia (tots dos dirigits per regidors del PSOE) contempla el registre de vehicles en una pàgina web amb la possibilitat d’accedir al barri només amb dos vehicles per domicili.

Des del grup municipal de Compromís ja es van plantejar dubtes sobre la rigidesa del sistema tant pel que fa a la limitació d’accés a residents -a València, per exemple, es permeten fins a quatre vehicles per vivenda si hi ha residents amb vehicle- com a la possibilitat de facilitar l’accés pel carrer Major a residents d’altres zones de Ciutat Vella (Santa Maria, carrer de Cavallers, Sant Ramon). En l’anterior sistema de barrera l’accés per la Porta Ferrissa restava obert els dimecres per a no saturar de trànsit la Glorieta i la plaça Major el dia de mercat. Tampoc hi ha prevista la possibilitat d’un accés breu (10-15 minuts) sense sanció per a solucionar casuística molt diversa: recollir una persona, portar a establiments de restauració a persones de mobilitat reduïda, etc.

Abans de l’estiu es va fer una reunió amb veïns en què aquests presentaren una llista de propostes i dubtes que necessitaven aclariment abans d’iniciar el funcionament. Es va prometre una reunió abans de la posada en marxa definitiva “que no s’ha produït”. Entre altres coses es reclamava senyals informatius més visibles en els accessos i informació de zones d’aparcament, problemes en la lectura d’algunes lletres per la càmera (no distingeix, per exemple, V i W), la dependència d’una pàgina web -no una APP- en una zona que per la falta de fibra té molts problemes de connexió, la necessitat d’un telèfon directe ben atés per a solucionar incidències o urgències com reparacions o entregues de compres…

“L’experiència dels últims mesos és que, sense vigilància policial, els turistes continuen accedint pel carrer del Castell i provocant problemes de trànsit”, afirmen des de Compromís.