Josep Maria Pañella President del BLOc i Diputat a les Corts Valencianes per Compromís participarà hui a Sagunt a la xerrada que organitza el col·lectiu comarcal de Compromís al Teatre del Col·legi de Begoña a Port de Sagunt una xerrada junt a l’associació ADICAE Comunitat Valenciana per a parlar del tema “PARTICIPACIONS PREFERENTS” deute subordinada, obligacions convertibles, pagarés… L’acte serà moderat per el secretari comarcal de Compromís Lluisvi Alcaide i contarà amb la presència de Daniel Araque membre de ADICAE (Asociación de usuarios de Bancos Cajas y Seguros) COMUNIDAD VALENCIANA i expert en aquests temes.

Des de Compromís s’han presentat diverses accions a les Corts Valencianes i Espanyoles al respecte liderant les accions per a rescatar a les persones i no als bancs. Compromís ja va iniciar una campanya anomenada #rescatempersones (www.rescatempersones.com) en les que denunciem que el rescat europeu a la banca espanyola de 100.000.000.000 € equival a que cada ciutadà espanyol donara 3.533 € als bancs, a tota la vida laboral (16 a 65 anys) amb SMI de 442.108 persones, que es podrien construir 2.223 hospitals, que el 319 % del total global de la despesa pública en Educació, que es podria multiplicar per 21 els diners destinats a polítiques actives d’ocupació, un any de treball cobrant el SMI per a 21.663.289 persones, que es podrien construir 41.684 escoles, el 285 % del total global de la despesa pública en Sanitat, que es podria multiplicar per 19 la inversió en I+D+i i que es suposa més de 4 vegades tots els diners que es destinen en un any a prestacions per desocupació.

Josep Maria Pañella explica que “Cal fer una auditoria pública del deute. Conéixer la veritat d’on ve el deute, quins són els responsables, qui el va contraure i sota quines condicions, saber la veritat de les ajudes als bancs i de les operacions fraudulentes i qui se’n beneficia”, i que “s’ha de suspendre el pagament del deute públic fins que l’auditoria estiga completa i es destrie quin deute és legítim i quin no ho és”. El president del BLOc destaca que “cal jutjar els culpables, exigir-los responsabilitats i que paguen pel que han fet. És immoral, per exemple, que els consellers nomenats a dit pels partits per als consells d’administració de les caixes se’n vagen amb indemnitzacions milionàries després d’enfonsar les institucions que havien de defensar. Qui indemnitza als ciutadans?”