La Generalitat organitza les primeres jornades valencianes sobre feminisme gitano en les que ha participat Antonio Cortés, membre de Compromís per Sagunt.

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives celebrà divendres i dissabte, 27 i 28 d’octubre, les I Jornades Valencianes sobre Feminisme Romaní, amb l’objectiu de contribuir a situar en l’àmbit públic el feminisme romaní i la seua aportació a la lluita per la igualtat.

El jove que va participar en la taula redona “Homes i gitanos feministes” que va moderar Juan David Santiago Torres de la Unitat d’Atenció a la Diversitat Universitat d’Alacant, junt a Juan Giménez Hernández (Jove activista. Castelló), David Borja (Mediador escolar, cantant. Sevilla) i Francisco Cabell. (Ververipén, Rroms per la diversitat Jaén) va destacar que “en aquestes jornades queda demostrat l’enorme potencial de l’activisme gitano. Un potencial, que en part, eradica en la diversitat de l’activisme que fa que estiguem presents en tots els àmbits de la societat gitana. Persones amb una sensibilitat política i social enorme que aporten el seu granit d’arena en l’ampli activisme gitano. Coses com aquestes em fan sentir-me especialment orgullós”.

Antonio Cortés continua “el feminisme romaní ha d’estar especialment present en barris com Baladre perquè la dona gitana tinga les oportunitats que facen possible el seu desenvolupament ple en la societat” així doncs “la dona gitana és víctima d’una doble discriminació; per gènere i per la seua condició de gitana. Si açò li afegim que són veïnes d’un barri amb un estigma social la combinació pot resultar molt greu per a les dones gitanes de Baladre” en este sentit “des del feminisme romaní lluitem per totes aqueixes dones, pel seu desenvolupament ple, pels seus drets i per la seua digna condició de dones i gitanes”.