El 28 de juny de 1968 es va succeir diverses revoltes Stonewall (EUA) per denunciar la criminalització a la qual estaven sotmeses les persones LGTB +. Des de llavors, les organitzacions socials, commemoren a tot el món l’Orgull LGTB +, reivindicant els drets, la dignitat i la igualtat per a lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.

Les LGTBfòbia, lluny de desaparèixer, continua manifestant-se en les aules, les llars, els centres d’oci i treball, i fins i tot, les administracions i serveis públics. Aquestes actituds són més acusades en temps de crisi econòmica, on els drets de totes les persones, i especialment les més estigmatitzades socialment, trontollen constantment. De nou, aquest 28 de juny, cal un suport explícit a les demandes i necessitats de la població LGTB +.

Cal un reconeixement explícit a tots aquells sectors vinculats a les lluites socials, per ser els i les màximes responsables que ara mateix hi haja certs drets reconeguts a les persones LGTB +, com també de l’existència d’iniciatives municipals, comarcals, de País o de qualsevol altre àmbit, que busquen representar un compromís amb la lluita col · lectiva per la igualtat i la llibertat real d’aquestes persones.

Encara que l’any 2005 es produí una modificació del Codi Civil, pel matrimoni entre persones del mateix sexe i que s’hagen aprovat lleis com l’anomenada “Llei d’identitat de gènere”, queda molt de camí per recórrer, i així ho demostren per exemple les estadístiques de violència a les aules o la discriminació als llocs de treball, entre moltes d’altres que les associacions LGTB + i de drets humans posen de manifest amb les seves reivindicacions.