(Sagunt, 06/06/2024)- Compromís mostra el seu suport a les reivindicacions dels treballadors i treballadores de Thyssenkrupp Galmed. El diputat al Congrés, Alberto Ibáñez, junt el portaveu local, Lluís Alcaide, el secretari d’Organització, Àlex López, i membres del grup municipal valencianista, es reuneixen amb representants de la plantilla de la planta de Sagunt. Tal com explica Alberto Ibáñez, diputat de la formació valencianista al Congrés dels Diputats: “Hem vingut a mostrar el nostre suport als treballadors i treballadores davant una situació profundament injusta.”

Per a Ibáñez, “esta ha de ser la legislatura de la reindustrialització del nostre país, i això implica que el govern d’Espanya puga portar endavant una llei d’indústria, que s’està acabant de negociar al Parlament. Una llei que ha de dir coses molt senzilles, una d’elles: democratitzar les empreses. Una altra és que no podem donar diners a fons perdut: si hi ha un euro públic en una empresa privada han de mantindre’s els llocs de treball i s’ha de mantindre el benestar dels treballadors i treballadores, i les seues condicions.”

A més a més, sobre la visita, el diputat al Congrés assenyala: “Volem denunciar esta situació, en la que una multinacional, tot i tenint guanys amb la seua instal·lació a Sagunt i que damunt ha rebut diners públics, ha decidit deixar en l’estacada vora 120 treballadors de manera directa i quasi 400 de manera indirecta.”

Quant a les crítiques dels treballadors i treballadores a l’immobilisme de les diferents administracions, Ibáñez argumenta: “Creiem que el diàleg social és fonamental i, en este cas, a la que li toca resoldre este problema és a la patronal, i al mateix temps les diferents administracions públiques, tant a Madrid com a la Generalitat, han de jugar un paper de mediació per a vetlar per l’interés general. Pensem que és evident que el govern de Mazón no s’ocupa gens de la reindustrialització del nostre país. No és una anècdota el que està passant a Sagunt, malauradament s’ha convertit en una constant al llarg del país, i que eixa obsessió per fer un País Valencià netament turístic està veient-se com ens empobreix i com acomiada a la gent.”

Durant la reunió, els representants sindicals han traslladat les seues peticions i reivindicacions al diputat de Compromís, qui ha manifestat que “la setmana pròxima ens posarem en contacte amb els responsables d’Indústria en el govern estatal per tal de saber en quin punt es troben les negociacions amb la multinacional, amb la idea també de transmetre’ls que si no existeix cap avanç a nivell polític, des de Compromís farem tota la pressió que calga perquè el govern actue d’una manera decidida, d’una vegada per totes.”