Els valencianistes consideren “poc ètica” la decisió de celebrar una reunió improvisada del primer edil amb els treballadors del servei de recollida de residus sòlids RSU i neteja viària sense comptar amb els sindicats, convocada amb menys de 24 hores d’antelació i per mitjà d’un servei d’alertes meteorològiques

Compromís acusa l’alcalde Darío Moreno de no respectar la negociació sindical entre la plantilla de la SAG i l’empresa. Els valencianistes consideren “poc ètica” la decisió de celebrar una reunió improvisada del primer edil amb els treballadors del servei de recollida de residus sòlids RSU i neteja viària sense comptar amb els sindicats, convocada amb menys de 24 hores d’antelació i per mitjà d’un servei d’alertes meteorològiques. Segons assenyala Maria Josep Picó, portaveu del grup municipal a l’Ajuntament: “La manera de procedir de l’alcalde davant l’amenaça de vaga de la plantilla del servei de neteja de la SAG és més pròpia d’altres temps, allunyada d’un partit que es diu progressista, saltant-se als actors principals en una negociació d’este tipus, que són els sindicats de treballadors i treballadores”.
La portaveu valencianista reacciona així a la decisió de Darío Moreno de convocar una reunió improvisada el dimecres per la nit per al dijous a migdia. “Esta decisió sobtada diu molt sobre com s’està gestionant este conflicte per part dels responsables de l’empresa municipal i del paper que ha jugat fins ara l’alcalde: testimonial. Ara, davant una amenaça de vaga, és quan decideix intervindre botant-se tots els procediments formals. Arribats a este punt, on no se convoca el consell d’administració de manera urgent -com vam demanar fa dues setmanes- i no es respecta la negociació amb els sindicats, ens qüestionem quina funció té el regidor delegat de la SAG i quina motivació hi ha perquè continue en el càrrec”, continua Picó.
Compromís Sagunt va mantindre una reunió a la seua seu del carrer Alorc de Sagunt amb representants sindicals del servei de recollida de residus sòlids RSU i neteja viària de la SAG per tractar els motius que els han portat a amenaçar amb la convocatòria d’una vaga indefinida i les seues reivindicacions actuals de millora de les condicions laborals. Segons Picó: “Portem molts mesos de conversacions amb els treballadors i treballadores, interessant-nos per l’estat de les negociacions i entenem que arribats a este punt hagen decidit anar endavant amb el seu dret a vaga, després de veure que les seues reivindicacions no estan sent ateses. La plantilla ha anat cedint en drets durant molts anys per tal de fer que l’empresa fora econòmicament viable, però ha arribat un moment que ja és insostenible per a la salut i el benestar dels treballadors i treballadores continuar amb les mateixes condicions de treball i salarials”.
“L’actiu principal de l’empresa, que fa que aquesta funcione i done un bon servei a la ciutadania és la persona treballadora, que xafa el carrer i coneix de primera mà el poble. Des de Compromís considerem que millorar les condicions laborals i econòmiques de la plantilla del servei de neteja de la SAG redundaria en un millor servei a la ciutadania. D’entre tots els reptes que cal abordar en l’empresa municipal, este és el principal i urgent. Per aquest motiu volem mostrar el nostre suport a les reivindicacions fetes pels treballadors i treballadores de la SAG. A més, seguim exigint la convocatòria urgent del consell d’administració per a tractar esta situació límit”, conclou Maria Josep Picó, portaveu del grup municipal de Compromísper Sagunt.