El partit valencianista presenta una moció al ple de Sagunt per a sol·licitar a la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació que inicie el curs acadèmic amb totes les unitats previstes en el disseny d’este centre educatiu

(Sagunt, 31/07/2024)- Compromís demana l’obertura completa i urgent de l’IES de Canet d’en Berenguer. El partit valencianista presenta una moció al ple de Sagunt per a sol·licitar a la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació que inicie el curs acadèmic amb totes les unitats previstes en el disseny del centre educatiu. Tal com assenyala Pepe Gil, portaveu del grup municipal a l’Ajuntament de Sagunt: “La decisió anunciada per la Conselleria d’Educació, de no impartir el pròxim curs batxillerat en l’IES acabat de construir a Canet  d’en Berenguer -preparat per a tindre quatre unitats de batxillerat- , va a provocar una massificació als centres de Sagunt, amb la possibilitat que alumnes es queden sense plaça en l’oferta pública d’estos estudis.”.

Des de Compromís es mostren molts crítics amb el paper que està jugant la Generalitat a l’hora de fer front als problemes derivats de l’augment poblacional que està vivint Sagunt. Segons Pepe Gil: “En estos moments estem veient poc moviment -o directament cap- per part de la Generalitat per a donar solució a estos grans problemes, que afecten no tan sols a Sagunt sinó també i molt directament a la resta de pobles de la comarca del Camp de Morvedre.”

A més, en la seua moció, els valencianistes fan referència a la “paralització” del programa Edificant per part del govern del PP: “Recordem que la Generalitat ens obliga a renunciar a la delegació de competències per ampliar i adequar l’Eduardo Merello i per tant l’ajuntament no podrà continuar amb tots els treballs que ja tenia iniciats. A més a més,  les escoles que estaven pendents de la delegació de competències no podran tirar endavant amb la seua adequació, i alumnat i professorat seguiran patint les deficiències actuals.”

És per tot açò que des del grup municipal de Compromís per Sagunt esperen arribar a aconseguir el suport de la resta del ple per tal de demanar a la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació: “que dote urgentment de tot el que siga necessari per a iniciar el curs a l’IES de Canet d’En Berenguer amb totes les unitats previstes en el seu disseny, tant d’ESO com de Batxillerat; que el procés d’ampliació i adequació del CIPFP Eduardo Merello comence el més aviat possible, inclús habilitant crèdits i procediments extraordinaris com s’han habilitat per a altres iniciatives; que s’habiliten els crèdits necessaris perquè les actuacions previstes als CEIPS de Sagunt i el Camp de Morvedre no tinguen més demora i les delegacions de competències continuen el seu curs.”

A més, des de la formació nacionalista demanen que “es done trasllat d’estos acords al president de la Generalitat i a tots els grups que configuren les Corts Valencianes”.